Început și sfârșit

Începutul de an are un impact psihologic extrem de mare asupra noastră pentru că involuntar îl vedem ca pe un nou început și încercăm să ii asociem un sens (toată lumea este familiară cu listele intitulate – New year resolution – și toate acele catch-phrase-uri: New year, new me).

Și e perfect normal! Este foarte bine că vrem să schimbăm ceva la noi, fie că e vorba de a face mai multă mișcare, să citim mai mult, să ne reinventăm ca persoane, să ne schimbăm jobul, etc. 

Problema este că punem prea multă presiune pe acest nou început de an și vrem să le facem pe toate odată, iar din această cauză, de multe ori se întâmplă să renunțăm, să ne dăm bătuți.

În perioada aceasta dintre sărbători ar trebui să ne detașăm de tot ce înseamnă serviciu sau școală și să ne odihnim cât de mult, să ne re-încărcăm bateriile, dar și să începem să facem din lucrurile alea pe care le-am trecut pe lista de „la anu – și la mulți ani”.

Ziua de mâine, luni, săptămâna viitoare, anul viitoare sunt doar niște concepte sau cum ar zice Robin Sharna, autorul cărții – The 5 A.M Club – Tomorrow Is a Bonus, Not a Right. Așa că, dacă lucrurile pe care ți le dorești sunt importante pentru tine, poți începe să faci pași mărunți în acea direcție chiar de azi!


The 5 A.M Club

The 5 AM Club – este o lectură foarte motivantă, care. chiar dacă pare că scopul ei este să te facă să te trezești la 5 dimineața, în realitate este o carte care încearcă să explice cât de important este să îți aloci timp ție și dezvoltării tale personale. Trezindu-te dimineața, ai timp să te centrezi, ai timp să ai grijă de tine și îți creezi un ritual de dimineață care să te ajute să îți începi ziua frumos și să fii plin de energie. Odată ce te-ai ocupat de tine și de nevoile tale, îți poți continua ziua cu mult mai multă bună dispoziție.

Acest ritual este prezentat în carte sub numele de – The 20/20/20 formula – și nu, nu are legătură cu anul 2020, thank God, ci este o modalitate a împărți prima oră a dimineții în sloturi de câte 20 de minute:

  • Slotul 1 – Fă mișcare! Exercițiile fizice sunt foarte benefice pentru organism (ajută sistemul imunitar, destresează, scade anxietatea, elimină toxinele prin transpirație) și este foarte important să facem mișcare mai ales în perioada aceasta de pandemie (2020) în care am devenit mult mai sedentari.
  • Slotul 2 – Meditează, roagă-te sau planifică-ți ziua. Pune pe hârtie ce trebuie să faci astăzi, ai timp 20 de minute să stai liniștit și să îți planifici ziua ca să fii sigur că ești pregătit să începi o nouă zi.
  • Slotul 3 – Crești, dezvoltă-te, învață ceva nou.

Bineînțeles, aceste intervale sunt pur teoretice și sunt menite să îți dea un exemplu de cum să îți începi ziua, la fel cum e și titlul cărții. Ideea de bază nu e să te trezești cu noaptea-n cap, ci să îți începi ziua axat pe nevoile tale, să îți aloci timp să ai grijă de tine.

E o carte pe care v-o recomand cu drag. O puteți găsi online sau în librării la Cărturești în format fizic sau în format electronic pe Amazon sau Scribd.

Dacă sunteți fani audio books, veți găsi o gamă largă de cărți pe Scribd.com, inclusiv această carte pe care am menționat-o, iar prima lună de abonament e gratis.

ro_RO
Meniu